Веб - квест

 


ЗАГАДКОВА ФІЗИКА

Як будинок збудувати,

 Камінь надважкий підняти?

Як від вітру захиститись,

Дерево важке звалити?

Як піднятися у небо?

Як домчати, куди треба,

Друзям вістку передати,

Про нові світи дізнатись?

 Грім і блискавка лютує.

По шибках мороз малює.

Вітер хвилі підіймає.

Дощик землю напуває.

Сніг пухкий, немов перина…

Як? Чому? Яка причина?

 Сонце світить, зорі сяють.

Як це світло виникає?
Щоб природу пізнавати - треба фізику вивчати!

 

 

Фізика – дивовижна та цікава наука. Навіть шкільний курс фізики – це джерело цікавих фактів. Але чимало цікавих фактів з фізики, які так і залишаються за рамками шкільного курсу!

Тому ми розпочинаємо нашу подорож «Всесвітньою павутиною». На Вас чекають шість завдань, під час яких вам доведеться бути кмітливим, творчим і уважним.

За кожну правильну відповідь ви будете отримувати бали.

Завдання

Завдання 1

 

Світ загадок дивний, адже предметом народної поезії ставав будь-який фізичний об'єкт або фізичне явище, технічна конструкція або споруда.
Мова загадки точна і лаконічна, загадка має серйозне пізнавальне значення. Будучи за своєю формою не простим, буденним, а хитромудрим поетичним описом, загадка досліджує кмітливість, оригінальність мислення, розвиває уяву, розкриває очі на поетичну красу і багатство навколишнього світу, вчить помічати красу звичних і буденних сторін дійсності.
Отже, перше завдання – розгадати фізичні загадки та ребуси.

Загадки.


1. Він і гріє, і пече,
І як зайчик грається.
Схочеш взять його - втече
І мерщій сховається.
(1 бал)


2. У дерев’яній хатці

Проживають братці

Та такі всі добрячки –

Роздають всім світлячки.

(1 бал)

 

3. На ніч два віконця самі закриваються,

А зі сходом сонця самі відкриваються.

(1 бал)

 

4. То назад, то вперед,

 Ходить – бродить пароплав,

Як зупиниш – горе ,

Зробить дірку в морі.

 ( 1 бал)

 

5 .У череві – лазня,

У носі – решето, одна рука

Й та на спині.

( 1 бал)

6. Так, він – суровий контролер

Зі стінки завжди дивиться.

 Та тільки світло запали,

 Він все собі фіксує,

 І скільки світла витрачав,

 Тобі він порахує.

( 1 бал)


Кожен з нас неодмінно зустрічався з ребусами у повсякденному житті. 

РЕБУС - загадка-жарт, у якій слово або фраза зображені у вигляді малюнків, поєднаних з літерами, цифрами, нотами та іншими знаками. Ребус - одна з найпопулярніших та поширених ігор.

 Розгадайте наступні ребуси:
1. (1 бал)



2. (1 бал)


3.
( 1 бал)

4. ( 1 бал)



За завдання 1 ви зможете отримати 10 балів.

Відповіді залишайте ТУТ

Завдання 2


Фізика в художній літературі


1. Уривок з поеми «Княжна» Тараса Шевченка.

«Зоре моя вечірняя,

Поговорим тихесенько

В неволі з тобою.

Розкажи, як за горою

Сонечко сідає,

Як у Дніпро веселочка

Воду позичає».

Питання: Як утворюється веселка-райдуга?

 (1 бал)

 

 2. Леся Українка «У човні»:

«Глянь, як хвилі від срібла блищать ся!

Глянь, як небо синіє вгорі!

Вабить хвиля на море податься,

Кличе промінь ясної зорі».

Питання: Чому небо синє? (1 бал)

3. Сніг у віршах різних поетів зустрічається досить часто. Ось як про нього пише Іван Франко:

«Сипле, сипле, сипле сніг.

З неба сірої безодні

Міріадами летять

Ті метелики холодні».

Питання: Вода і чистий лід прозорі, але чому сніг білий?
 (1 бал)

4. О. Пушкін «Зимнее утро»:

«Вся комната янтарным блеском

Озарена. Весёлым треском

Трещит затопленная печь».

Питання : Поясніть, чому дрова у печі, згораючи, тріщать? (1 бал)

5. М.А.Некрасов. «Дід Мазай і зайці»:

«Мимо бревно суковатое плыло,

Сидя и стоя, и лёжа пластом,

Зайцев с десяток спасалось на нём.

«Взял бы я вас – да потопите лодку!»

Жаль их, однако, да жаль и находку-

Я зацепился багром за сучок

И за собою бревно поволок…»

Питання: Оцініть, при якому мінімальному об’ємі колоди зайці могли пливти на ньому? (1 бал)


6. А.В.Руденко:

«Вода свою путь бере зі струмка,

Струмки на шляху збирає ріка.

Ріка повновода тече на просторі,

Аж поки вона не вливається в море.

Моря поповняють запас океану,

Над ним виникають клуби туману.

Здіймаються в гору - їх вже не дістати,

Бо хмарками в небі судилося стати.

Хмарки ж кучеряві, пропливши над нами,

Дощем проливаються, сиплють снігами.

Вода ж навесні у струмках заговорить,

І ті потечуть до річкових просторів.

Питання: Як називають описаний процес? (1 бал) У яких агрегатних станах може перебувати речовина? (1 бал)


7. Ж. Верн «Діти капітана Гранта»:

  «Паганель прихопив з собою барометр і, поглянувши на нього, переконався, що ртуть тримається на рівні 0,495 мм. Падіння ртутного стовпа барометра відповідало висоті в 11700 футів».

Питання: Як змінюється атмосферний тиск  зі зміною висоти?  (1 бал)

8. М.В.Гоголь «Вечера на хуторе близ Диканьки»:

«За Киевом показалось неслыханное чудо. Все паны и гетьманы собирались дивиться сему чуду: вдруг стало видимо далеко во все концы света. Вдали засинели Лиман, за Лиманом разливалось Черное море. Бывалые люди узнали и Крым, горою подымавшийся из моря, и болотный Сиваш. По левую руку видна была земля Галическая. «Что это такое?» -  допрашивал народ собравшийся старых людей, указывая на далеко мерещившиеся на небе и больше похожие на облака серые и белые верхи»

Питання: Яке природне явище спостерігали пани і гетьмани? (1 бал)

 9 . А.Н.Толстой «Отчего в морозы трещат деревья»:

 « В  деревьях есть сырость, и сырость эта замерзает, как вода… Если налить воды в бутылку и поставить на мороз, вода замёрзнет и разорвёт бутылку. Когда из воды делается лёд, то во льду этом такая сила, что если наполнить чугунную пушку водой и заморозить, то льдом разорвёт её»

Питання: Чому замерзла вода розірвала пляшку?  (1 бал)

 

За завдання 2 ви зможете отримати 10 балів.

Відповіді залишайте ТУТ

Завдання 3

Портрети видатних людей часто зображають на грошових купюрах. Перегляньте добірку «дорогих фізиків» та напишіть, кого із видатних фізиків зображено на купюрах? (10балів)

  

Всього за це завдання ви зможете отримати 10 балів.

Відповіді залишайте ТУТ


Завдання 4 

Знайомство з біографіями вчених-фізиків дозволяє знайти ряд цікавих відомостей і цікавих збігів.

 

Виявляється, найбільш щедрий на фізиків місяць - це перший місяць весни-березень. У березні народилися Аліханов, Араго, Альвен, Брегг, Вавилов, Бунзен, Векслер, Ган, Дебай, Декарт, Ф. Жоліо-Кюрі, Зельдовіч, Кірхгоф, Лаплас, Лебедєв, Міллікен, Ом, Попов, Рентген, Ейнштейн. Таке сузір'я імен!

 

Ви вже зрозуміли, що мова піде про видатних фізиків та їх винаходи.

 

Захоплення фізиків у вільний час не підлягають класифікації. Уатт, наприклад любив працювати у саду, а Хладні весь вільний час віддавав винахідництву …

Знайдіть інформацію про захоплення у вільний час одного із видатних фізиків. (1 бал)

Вкажіть посилання на відео, у якому розповідається про цікавий фізичний винахід. (2 бала)

Швидкість електричного струму майже дорівнює швидкості світла. У 1746 році, коли це ще не було відомо, французький священик і фізик Жан-Антуан Нолле захотів виміряти швидкість струму експериментально. Як він це зробив? (1 бал)

У багатьох джерелах, найчастіше з метою підбадьорювання учнів, що погано вчаться, зустрічається твердження, що Ейнштейн завалив у школі математику або, більше того, взагалі вчився погано з усіх предметів. А як було насправді? (1 бал)

Який дослід вважається найдовшим безперервним лабораторним експериментом в історії? Хто провів цей дослід? (1 бал)

Російський вчений Василь Петров, першим у світі в 1802 році описав явище електричної дуги, не жалів себе при проведенні експериментів. У той час не було таких приладів, як амперметр або вольтметр. Яким чином вчений перевіряв якість роботи батарей? (1 бал)

Про фізиків люблять складати цікаві анекдоти та й самі фізики полюбляють жартувати.

Знайдіть жарт про відомого фізика або жартівливий вислів відомого фізика(1 бал)

Знайдіть відео про видатного фізика. (2 бала)

 

Всього за Завдання 4 ви зможете отримати 10 балів.

Відповіді залишайте ТУТ

Завдання 5

Відомий фізик Е.Роджерс говорив: "Фізика – це наука розуміти природу". І це дійсно так. Наші далекі предки не знали слова „фізика”, але їм треба було виживати серед небезпечних звірів, боротися з силами природи, підкорювати нове, часто незрозуміле, просто треба було жити – „розуміти природу”, тобто те середовище, в якому вони перебували.

Навіть, сьогодні за  поведінкою тварин, птахів, риб, комах люди вміють передбачувати погоду.

Є народна прикмета: «Якщо собака або кішка спить, згорнувшись клубком, буде похолодання». Поясніть цю прикмету. (1 бал)

Яких "синоптиків погоди"( тварин, риб, комах, птахів) знаєте ви? ( 1 бал)

Кому легше і кому важче пересуватися по заболоченому грунті - коню чи корові? Чому? (1 бал)

У теплий літній вечір можна спостерігати, як над головою однієї людини кружляє ціла хмара комарів, а над людьми, що стоять поруч - їх немає. Як це можна пояснити? Чому одних людей комарі кусають, а інших ні? (1 бал)

Протягом багатьох століть прислів’я та приказки виявляли здатність народу відбирати й осмислювати найхарактерніші, найтиповіші сторони явищ життя, природи, побуту і в результаті ставали конденсатором багатовікового життєвого досвіду, взаємин між людиною та навколишньою дійсністю. Багато явищ природи залишалися для людини нез’ясованими, таємничими. Але багато що люди навчилися пояснювати, спостерігаючи, співставляючи.

Запишіть прислів’я або приказку, у якому спостерігається фізичне явище. (1 бал)

Знайдіть казку, у якій відбувається фізичний процес. Вкажіть назву цієї казки та фрагмент, у якому розповідається про це. (3 бала)

В останній час багато мультгероїв розповідають нам про різні фізичні явища. Знайдіть мультфільм, у якому мультяшний герой розповідає про фізичне явище та вкажіть посилання на відео. (2 бала)

Всього за  це завдання  ви зможете отримати 10 балів.

Відповіді залишайте ТУТ

 

Немає коментарів:

Дописати коментар